Merge branch 'development' of https://github.com/PTE-SH/ShadowHunterGame into development

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Paul Gross 2020-05-11 15:19:49 +02:00
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@ -56,6 +56,8 @@ public class PlateauController implements Initializable {
private ChoisirBoolean cb; private ChoisirBoolean cb;
private ChoisirEquipement ce; private ChoisirEquipement ce;
private ChoisirJoueur cj;
private Map<Carte,BufferedImage> mapRessourcesCartes; private Map<Carte,BufferedImage> mapRessourcesCartes;
@ -367,6 +369,17 @@ public class PlateauController implements Initializable {
} }
public void afficherChoisirJoueur(Joueur j) throws IOException {
final URL fxmlURL = getClass().getResource("/ihm/ressources/choixJoueurAttq.fxml");
final ResourceBundle bundle = ResourceBundle.getBundle("domaine.properties.langue", Locale.FRANCE);
final FXMLLoader fxmlLoader = new FXMLLoader(fxmlURL, bundle);
Pane root = (Pane)fxmlLoader.load();
this.cj = fxmlLoader.getController();
JoueurIHM jihm = getJoueurIHM(j);
jihm.setZoneJoueur(root);
}
public CarteEquipement getChoixEquipementVole(Joueur joueur) { public CarteEquipement getChoixEquipementVole(Joueur joueur) {
JoueurIHM jihm = getJoueurIHM(joueur); JoueurIHM jihm = getJoueurIHM(joueur);
@ -382,6 +395,14 @@ public class PlateauController implements Initializable {
this.cb = null; this.cb = null;
jihm.getZoneJoueur().getChildren().setAll(); jihm.getZoneJoueur().getChildren().setAll();
return result; return result;
}
public Joueur getChoixJoueur(Joueur joueur) {
JoueurIHM jihm = getJoueurIHM(joueur);
int result = this.cj.getJoueurSelected();
this.cj = null;
jihm.getZoneJoueur().getChildren().setAll();
return listJoueur.get(result);
} }
public void deplacer(Joueur currentJoueur) { public void deplacer(Joueur currentJoueur) {

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@ -150,6 +150,37 @@ public class GestionnaireJeu {
return null; return null;
} }
public Joueur choisirJoueur(Joueur joueur) {
Platform.runLater(() -> {
try {
pc.afficherChoisir(joueur);
} catch (IOException e) {
e.printStackTrace();
}
});
this.waitPlateau();
final FutureTask<Joueur> query = new FutureTask<Joueur>(new Callable<Joueur>() {
@Override
public Joueur call() throws Exception {
return pc.getChoixJoueur(joueur);
}
});
Platform.runLater(query);
try {
return query.get();
} catch (InterruptedException | ExecutionException e) {
e.printStackTrace();
}
return null;
}
public void waitPlateau() { public void waitPlateau() {
synchronized(plateau) { synchronized(plateau) {
try { try {