Merge branch 'development' of https://github.com/PTE-SH/ShadowHunterGame into development

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Yessine Ben El Bey 2020-04-20 14:40:55 +02:00
commit 4b9b9fde41
15 changed files with 145 additions and 14 deletions

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@ -1,5 +1,6 @@
package effet;
import effet.action.Action;
import main.Joueur;
public abstract class Effet {

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@ -1,5 +1,6 @@
package effet;
import effet.action.Action;
import main.Joueur;
public class EffetChoisirCible extends Effet{

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@ -2,6 +2,8 @@ package effet;
import main.Joueur;
import java.util.List;
import effet.action.Action;
public class EffetCiblerAdjacents extends Effet{
public EffetCiblerAdjacents(Action action) {

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@ -2,6 +2,7 @@ package effet;
import java.util.List;
import effet.action.Action;
import main.Joueur;
import main.Plateau;

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@ -1,5 +1,6 @@
package effet;
import effet.action.Action;
import main.Joueur;
public class EffetSelf extends Effet{

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@ -1,4 +1,4 @@
package effet;
package effet.action;
import main.Joueur;

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@ -1,7 +1,9 @@
package effet;
package effet.action;
import main.Joueur;
public class ActionAltererStatistiquesJoueur extends Action{
private String key;
private int valeur;
private boolean ajouter;

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@ -1,4 +1,4 @@
package effet;
package effet.action;
import main.Joueur;

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@ -1,7 +1,5 @@
package effet;
package effet.action;
import java.util.ArrayList;
import java.util.Arrays;
import java.util.List;
import main.Joueur;
@ -10,10 +8,10 @@ public class ActionMultiple extends Action{
private List<Action> actions;
public ActionMultiple(Action...actions)
public ActionMultiple(List<Action> actions)
{
super();
this.actions = new ArrayList<Action>(Arrays.asList(actions));
this.actions = actions;
}
/**

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@ -1,4 +1,4 @@
package effet;
package effet.action;
import main.Joueur;

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@ -1,4 +1,4 @@
package effet;
package effet.action;
import main.Equipement;
import main.Joueur;

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@ -6,10 +6,10 @@ import java.util.List;
import condition.Condition;
import condition.ConditionMultiple;
import condition.ConditionStatistiques;
import effet.Action;
import effet.ActionAltererStatistiquesJoueur;
import effet.Effet;
import effet.EffetSelf;
import effet.action.Action;
import effet.action.ActionAltererStatistiquesJoueur;
import main.Joueur;
import main.Plateau;

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@ -1,10 +1,10 @@
package personnage;
import condition.WinConditionShadow;
import effet.Action;
import effet.ActionAltererStatistiquesJoueur;
import effet.Effet;
import effet.EffetSelf;
import effet.action.Action;
import effet.action.ActionAltererStatistiquesJoueur;
import main.Joueur;

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@ -0,0 +1,63 @@
package effet.action;
import static org.junit.Assert.assertEquals;
import java.util.ArrayList;
import java.util.List;
import java.util.Random;
import org.junit.jupiter.api.BeforeEach;
import org.junit.jupiter.api.Test;
import main.Joueur;
import main.Plateau;
class ActionAltererStatistiquesJoueurTest {
Joueur j1;
Joueur j2;
Plateau p;
Random rand;
@BeforeEach
void init()
{
rand = new Random();
List<Joueur> joueurs = new ArrayList<Joueur>();
j1 = new Joueur("Michel");
j2 = new Joueur("Gérard");
joueurs.add(j1);
joueurs.add(j2);
p = new Plateau(joueurs);
j1.setPlateau(p);
j2.setPlateau(p);
}
@Test
void affecte_StatHasChanged() {
int entier = rand.nextInt();
ActionAltererStatistiquesJoueur aasj = new ActionAltererStatistiquesJoueur(Joueur.PLAYER_HP, entier, false);
aasj.affecte(j1, j2);
assertEquals(j2.getStat(Joueur.PLAYER_HP),entier);
}
@Test
void affecte_StatsAddedUp() {
int entier = rand.nextInt();
int pvBaseJoueur = j2.getStat(Joueur.PLAYER_HP);
ActionAltererStatistiquesJoueur aasj = new ActionAltererStatistiquesJoueur(Joueur.PLAYER_HP, entier, true);
aasj.affecte(j1, j2);
assertEquals(j2.getStat(Joueur.PLAYER_HP),pvBaseJoueur+entier);
}
}

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@ -0,0 +1,62 @@
package effet.action;
import static org.junit.Assert.assertEquals;
import java.util.ArrayList;
import java.util.List;
import java.util.Random;
import org.junit.jupiter.api.BeforeEach;
import org.junit.jupiter.api.Test;
import main.Joueur;
import main.Plateau;
class ActionMultipleTest {
Joueur j1;
Joueur j2;
Plateau p;
Random rand;
@BeforeEach
void init()
{
rand = new Random();
List<Joueur> joueurs = new ArrayList<Joueur>();
j1 = new Joueur("Michel");
j2 = new Joueur("Gérard");
joueurs.add(j1);
joueurs.add(j2);
p = new Plateau(joueurs);
j1.setPlateau(p);
j2.setPlateau(p);
}
@Test
void affecte_StatsAddedUp() {
int entier = 2;
int pvBaseJoueur = j2.getStat(Joueur.PLAYER_HP);
int nbEffets = 15;
List<Action> actions = new ArrayList<Action>();
for(int i = 0; i<15; i++)
{
ActionAltererStatistiquesJoueur aasj = new ActionAltererStatistiquesJoueur(Joueur.PLAYER_HP, entier, true);
actions.add(aasj);
}
ActionMultiple am = new ActionMultiple(actions);
am.affecte(j1, j2);
assertEquals(j2.getStat(Joueur.PLAYER_HP),pvBaseJoueur+entier*nbEffets);
}
}