c'est le bordel

This commit is contained in:
Chiara
2020-04-22 17:00:26 +02:00
60 changed files with 786 additions and 293 deletions

View File

@ -4,6 +4,8 @@ import java.util.List;
import java.util.Map;
import carte.CarteLieu;
import carte.Equipement;
import carte.EquipementStat;
import effet.Effet;
import personnage.CartePersonnage;
@ -39,7 +41,7 @@ public class Joueur {
public Joueur(String nom) {
this.nom = nom;
this.revele = false;
this.gestionnaireEquipements = new GestionnaireEquipements(this);
stats = new HashMap<>();
@ -48,7 +50,8 @@ public class Joueur {
//stats.put(PLAYER_HP, char.getHP());
//stats.put(PLAYER_TURN, 1);
//stats.put(PLAYER_DAMAGE, 0); - dégats en +
stats.put(PLAYER_DAMAGE, 0);
stats.put(PLAYER_NB_EQUIPEMENTS, 0);
//stats.put(PLAYER_RESISTANCE, 0);
//stats.put(PLAYER_REVEAL, 0);
//stats.put(PLAYER_IMMUNITY, 0);
@ -71,14 +74,11 @@ public class Joueur {
if(stats.containsKey(key)) {
return stats.get(key);
}else {
return -1;
}
}
public int getNbEquipments() {
return gestionnaireEquipements.getNbEquipments();
}
public List<Joueur> getJoueursAdjacents() {
@ -87,17 +87,16 @@ public class Joueur {
return joueurs;
}
public Equipement[] getEquipements() {
// TODO Auto-generated method stub
return null;
public List<Equipement> getEquipements() {
return this.gestionnaireEquipements.getEquipements();
}
public void voler(Joueur j2, Equipement equipement) {
// TODO Auto-generated method stub
}
j2.gestionnaireEquipements.retirer(equipement);
this.gestionnaireEquipements.ajouter(equipement); }
public Equipement choisir(Equipement[] equipements) {
public Equipement choisir(List<Equipement> equipements) {
// TODO Auto-generated method stub
return null;
}
@ -108,7 +107,6 @@ public class Joueur {
if(blessure > 0)
{
j2.addToStat(PLAYER_HP, -blessure);
this.cartePersonnage.attaquer(j2, blessure);
}
}
@ -128,22 +126,28 @@ public class Joueur {
public void addToStat(String key, int valeur)
{
int valeurBase = this.getStat(key);
this.setStat(Joueur.PLAYER_HP,valeurBase+valeur);
this.setStat(key,valeurBase+valeur);
}
public Plateau getPlateau() {
return this.plateau;
}
public boolean choisir() {
return this.plateau.choisir(this);
}
public Joueur choisirAdjacents() {
// TODO Auto-generated method stub
return null;
return this.plateau.choisirAdjacents(this);
}
public Effet choisir(Effet[] effets) {
// TODO Auto-generated method stub
return null;
return this.plateau.choisirEffet(this,effets);
}
public Joueur choisiParmisTous() {
return this.plateau.choisirParmisTous(this);
}
public boolean getRevele() {
@ -167,10 +171,7 @@ public class Joueur {
this.plateau = plateau2;
}
public boolean choisir() {
// TODO Auto-generated method stub
return false;
}
public void utiliserEffetLieu() {
this.carteLieu.utiliser(this);
@ -186,10 +187,7 @@ public class Joueur {
}
public Joueur choisirTous() {
// TODO Auto-generated method stub
return null;
}
public CarteLieu getCarteLieu() {
return this.carteLieu;
@ -198,4 +196,20 @@ public class Joueur {
public String getNom() {
return this.nom;
}
public void reveal() {
this.revele = true;
}
public void setRevele(boolean b) {
this.revele = b;
}
public void ajouterEquipement(Equipement equipement) {
this.gestionnaireEquipements.ajouter(equipement);
}
public void retirerEquipement(Equipement equipement) {
this.gestionnaireEquipements.retirer(equipement);
}
}