PlateauTest

This commit is contained in:
Paul Gross
2020-04-21 15:27:27 +02:00
parent 9d298ba9c1
commit e61c63ab38
24 changed files with 232 additions and 51 deletions

View File

@ -109,6 +109,7 @@ public class Joueur {
if(blessure > 0)
{
j2.addStat(PLAYER_HP, -blessure);
this.cartePersonnage.attaquer(j2);
}
}
@ -177,8 +178,7 @@ public class Joueur {
public void deplacer(CarteLieu cl) {
if(this.carteLieu != null)
{
if(this.carteLieu != null){
this.carteLieu.remove(this);
}
@ -186,4 +186,13 @@ public class Joueur {
}
public Joueur choisirTous() {
// TODO Auto-generated method stub
return null;
}
public CarteLieu getCarteLieu() {
return this.carteLieu;
}
}

View File

@ -1,6 +1,7 @@
package main;
import java.util.ArrayList;
import java.util.Collections;
import java.util.HashMap;
import java.util.List;
import java.util.Map;
@ -8,6 +9,7 @@ import java.util.Map;
import carte.CarteLieu;
public class Plateau {
private List<Joueur> joueurs;
private List<CarteLieu> lieux;
@ -41,11 +43,14 @@ public class Plateau {
this.stats.put(PARTIE_FINIE, 0);
}
public void jeu() {
int nbJoueurs = this.joueurs.size();
int i = 0;
int nbJoueurs = this.joueurs.size()-1;
int i = 1;
while(true) {
@ -65,15 +70,18 @@ public class Plateau {
}
}
private void deplacer(Joueur currentJoueur) {
public void deplacer(Joueur currentJoueur) {
int roll = sumRolls();
boolean attributed = false;
for(CarteLieu cl : lieux) {
if(cl.coordinatesContains(roll)){
currentJoueur.deplacer(cl);
break;
while(!attributed) {
for(CarteLieu cl : lieux) {
if(cl.coordinatesContains(roll) && currentJoueur.getCarteLieu() != cl){
currentJoueur.deplacer(cl);
attributed = true;
break;
}
}
}
}
@ -131,4 +139,29 @@ public class Plateau {
}
}
public void shuffleLieux(){
this.lieux.forEach(x -> x.setVoisin(null));
if(lieux.size() % 2 == 0) {
Collections.shuffle(lieux);
for(int i = 0; i < lieux.size()-2; i += 2) {
lieux.get(i).setVoisin(lieux.get(i+2));
lieux.get(i+2).setVoisin(lieux.get(i));
}
}else {
//TODO Throw exception
}
}
public void setLieux(List<CarteLieu> lieux) {
this.lieux = lieux;
shuffleLieux();
}
}