package condition; import static org.junit.Assert.assertFalse; import static org.junit.Assert.assertTrue; import java.util.ArrayList; import java.util.List; import org.junit.jupiter.api.BeforeEach; import org.junit.jupiter.api.Test; import main.Joueur; import main.Plateau; class WinConditionShadowTest { Plateau plateau; Joueur joueur; @BeforeEach void init() { List list = new ArrayList(); joueur = new Joueur("Jack"); list.add(joueur); plateau = new Plateau(list); joueur.setPlateau(plateau); } @Test void isTrue_AllHuntersAreDead_LessThan3NeutralsAreDead_True(){ WinConditionShadow wch = new WinConditionShadow(); plateau.setStat(Plateau.NB_HUNTERS, 2); plateau.setStat(Plateau.NB_MORTS_HUNTER, 2); plateau.setStat(Plateau.NB_MORTS_NEUTRAL, 2); assertTrue(wch.isTrue(joueur)); } @Test void isTrue_AllHuntersAreDead_MoreThan3NeutralsAreDead_True(){ WinConditionShadow wch = new WinConditionShadow(); plateau.setStat(Plateau.NB_HUNTERS, 2); plateau.setStat(Plateau.NB_MORTS_HUNTER, 2); plateau.setStat(Plateau.NB_MORTS_NEUTRAL, 4); assertTrue(wch.isTrue(joueur)); } @Test void isTrue_NotAllHuntersAreDead_MoreThan3NeutralsAreDead_True(){ WinConditionShadow wch = new WinConditionShadow(); plateau.setStat(Plateau.NB_HUNTERS, 20); plateau.setStat(Plateau.NB_MORTS_HUNTER, 8); plateau.setStat(Plateau.NB_MORTS_NEUTRAL, 4); assertTrue(wch.isTrue(joueur)); } @Test void isTrue_NotAllHuntersAreDead_LessThan3NeutralsAreDead_False(){ WinConditionShadow wch = new WinConditionShadow(); plateau.setStat(Plateau.NB_HUNTERS, 20); plateau.setStat(Plateau.NB_MORTS_HUNTER, 8); plateau.setStat(Plateau.NB_MORTS_NEUTRAL, 2); assertFalse(wch.isTrue(joueur)); } }