M431-ShadowHunterGame/src/main/GestionnaireJeu.java
2020-04-24 10:14:13 +02:00

91 lines
1.6 KiB
Java

package main;
import java.io.IOException;
import java.util.ArrayList;
import java.util.List;
import java.util.Map;
import effet.Effet;
import ihm.controller.PlateauController;
public class GestionnaireJeu {
private static GestionnaireJeu gj;
private View view;
private static Plateau plateau;
private static PlateauController pc;
private GestionnaireJeu() {}
public static synchronized GestionnaireJeu getGestionnaireJeu(){
if(gj == null){
gj = new GestionnaireJeu();
}
return gj;
}
public Plateau getPlateau() {
return plateau;
}
public static void lancerPartie() {
plateau.jeu();
}
public void jouer(Configuration c) {
}
public static Configuration lancerConfiguration() {
//TODO
return null;
}
public Joueur choisirParmisTous(Joueur joueur, List<Joueur> joueurs) {
return joueurs.get(0);
}
public Effet choisirEffet(Joueur joueur, Effet[] effets) {
return effets[0];
}
public Joueur choisirAdjacents(Joueur joueur, List<Joueur> joueurs) {
return joueurs.get(0);
}
public boolean choisir(Joueur joueur) {
try {
return pc.choisir(joueur);
} catch (IOException e) {
// TODO Auto-generated catch block
e.printStackTrace();
}
return false;
}
public static void setConfiguration(Configuration c) {
List<Joueur> joueurs = new ArrayList<Joueur>();
for(Joueur j : c.toJoueurs().values()) {
joueurs.add(j);
}
plateau = new Plateau(joueurs);
}
public static Map<Integer, Joueur> getJoueursMap(Configuration c) {
return c.toJoueurs();
}
public static void setPlateauController(PlateauController pc2) {
pc = pc2;
}
}