M431-ShadowHunterGame/src/personnage/CartePersonnage.java

64 lines
1018 B
Java
Raw Permalink Normal View History

package personnage;
2020-04-17 15:19:48 +02:00
import carte.CarteCondition;
2020-05-14 12:36:15 +02:00
import condition.Condition;
import main.Joueur;
2020-04-18 14:05:53 +02:00
public abstract class CartePersonnage extends CarteCondition {
2020-04-21 15:27:27 +02:00
2020-04-18 13:30:33 +02:00
private int pv;
private Joueur joueur;
2020-04-23 11:00:11 +02:00
private Equipe equipe;
public enum Equipe{
NEUTRE,
SHADOW,
HUNTER
}
2020-04-21 15:27:27 +02:00
public CartePersonnage(String nom, String description, int pv, Joueur joueur) {
super(nom, description);
2020-04-18 14:05:53 +02:00
this.pv = pv;
2020-04-21 15:27:27 +02:00
this.joueur = joueur;
}
2020-04-22 13:05:36 +02:00
public abstract void utiliser();
2020-04-22 13:05:36 +02:00
2020-04-21 18:01:24 +02:00
public void attaquer(Joueur j, int blessure) {
j.addToStat(Joueur.PLAYER_HP, -blessure);
}
2020-04-22 13:05:36 +02:00
public boolean victoire(){
2020-04-21 16:37:23 +02:00
return this.getCondition().isTrue(this.joueur);
}
public Joueur getJoueur() {
return joueur;
2020-04-21 16:37:23 +02:00
}
public void setJoueur(Joueur j) {
2020-04-22 13:05:36 +02:00
this.joueur=j;
2020-04-21 16:37:23 +02:00
}
public void deplacer() {
}
2020-04-18 13:30:33 +02:00
public int getPv() {
return pv;
2020-04-17 15:19:48 +02:00
}
2020-04-23 11:00:11 +02:00
public Equipe getEquipe() {
return this.equipe;
}
protected void setEquipe(Equipe equipe) {
this.equipe = equipe;
}
2020-04-22 13:05:36 +02:00
}